דף הבית » כללי » ציוד רפואי שחשוב להחזיק בכל מרפאה

ציוד רפואי שחשוב להחזיק בכל מרפאה

השנים האחרונות – בעיקר שנות הקורונה – ניערו לא מעט מרפאות ובתי חולים ועודדו אותן להגדיל את היקף הציוד והמכשור הרפואי שלהן, כדי שיוכלו טיפול הולם למספר רב של אנשים.

החיים יכולים להשתנות במהירות ולהיות בלתי צפויים, בין אם פורצת מגיפה, מלחמה, או, שהתחיל החורף ואיתו תאונות שונות. לא משנה מה קורה, על מרפאות ובתי חולים להיות מוכנים לכל תרחיש, עם ציוד מתקדם ואיכותי שיבטיח שכל אדם יקבל את הטיפול הטוב יותר.

במאמר הבא נדבר על ציוד רפואי שחשוב להחזיק בכל מרפאה, והיכן ניתן לרכוש אותו.

מאיפה מתחילים? יוצרים מרחב סטרילי

אחד הנתונים הכי מדאיגים בקרב מרפאות ובתי חולים הוא, לא מעט חולים שמצבם מתדרדר או גרוע מכך, מסיימים את חייהם, נובע מזיהומים הנגרמים בין קירות המרפאה. זה באמת נשמע חסר היגיון, אבל לא מעט מרפאות לא מקפידות על תנאי ההיגיינה הנדרשות לטיפולים רפואיים.

כלל אצבע בסיסי – בין אם אתם מנהלים מרפאה מקומית, חדר אחיות, בית חולים או קליניקה. הדבר הראשון בדרך לטיפול רפואי בטוח והוגן, הוא לדאוג שסביבת העבודה סטרילית ונקייה מחיידקים וזיהומים שונים.

לכן, רשימת ציוד רפואי למרפאות מתחילה עם חומרי חיטוי וציוד משלים למניעת זיהומים כמו כפפות ומסכות. יש מגוון של חומרים שיכולים לעשות עבורכם עבודה נהדרת:

  • אלכוג’ל לניקוי הידיים.
  • אלכוהול 70%
  • מטליות לחיטוי משטחים
  • מגבוני חיטוי לניקוי העור
  • תרסיס לחיטוי משטחים

  כפפות לטקס

  • מסיכות חד פעמיות

מכשירים מתקדמים להצלת חיים

לעיתים אנשים מגיעים למרפאה עם בעיה קטנה, ולפתע, ברגע של לחץ הבעיה גדלה והופכת למצב מסכן חיים. כל מרפאה שמכבדת את חיי לקוחותיה צריכה להחזיק במכשור מתקדם ומציל חיים. הנה דומה לכמה מכשירים בסיסיים:

  • דפיברילטורים- עזרה ראשונה ומצילת חיים, במקרים שאדם חוטף דום לבד תפקידו של הדפיברילטור לבדוק את הדופק ובמידת הצורך, לשלוח הלם חשמלי שיפעים מחדש את הלב של האדם החולה, עד להגעת צוות רפואי.
  • מד לחץ דם אלקטרוני- בעת בדיקת מבוגרים וילדים יש לבדוק האם לחץ הדם תקין. ניתן לעשות זאת באמצעות מד לחץ דם המתלבש על הזרוע. הוא מספק תוצאות מדויקות במהירות וביעילות.
  • מחולל חמצן- מכשיר המסייע במתן אספקת חמצן לאנשים הסובלים מבעיות נשימה כרוניות, או זמניות. מכשיר זה יכול להקל וגם להציל חיים בשעת חירום.

ריפוי יעיל מצריך מרחב אסתטי ומסודר

בכדי ליצור מרחב מרפא, עליכם לדאוג לנוחות הפיזית ונפשית של הצוות הרפואי והמטופלים גם יחד. ריהוט רפואי מסייע ביצירת מרחב נגיש מסודר, יש לו השפעה פסיכולוגית על המבקרים. הוא מותאם ובנוי לצרכים רפואיים וזה משרה על המטופל חוויה טובה.

הנה כמה דוגמאות לריהוט רפואי עבור מרפאות:

  • פרגוד/וילון – פרגוד מתקפל, ניתן לפריסה וקיפול מהירים ופרקטיים. מאפשר לרופא לבצע בדיקות תוך שמירת הפרטיות של המטופל.
  • מיטת טיפולים – חלק מהבדיקות מצריכות מהמטופל לשכב או לשבת, על המרפאה לדאוג למיטה ייעודית כך שניתן יהיה לבדוק את המטופלים בנוחות, ובצורה בטוחה.
  • שרפרף להגבהה- מטולים יכולים להגיע מכל קצוות האוכלוסיה, מילדים דרך מבוגרים ועד לבני גיל הזהב. יש להנגיש להם את המקום בצורה בטוחה ונוחה. דרגש יכול לסייע לילדים ומבוגרים לעלות על המיטה בבטחה.

ציוד רפואי לבדיקות ולמתן עזרה ראשונה

ציוד רפואי למרפאות כולל גם ציוד בסיסי שיאפשר לצוות הרפואי לבצע בדיקות שגרתיות כמו מדידת לחץ דם, בדיקת גובה, משקל וכו’. זאת לצד מתן עזרה ראשונה במקרים של פציעות שונות, על כן יש להצטייד בתחבושות שונות, חוסמי עורקים, מחטים לתפירה, פדי גזה סטריליים, חומרים לחיטוי ולטיפול בכוויות וכן, ציוד לטיול באלרגיות כמו, מזרקי אפיפן.

כמה מילים לסיכום

ציוד רפואי למרפאות, יעזור לכם להעניק טיפולים רחבי טווח – מפציעות קטנות ועד להצלת חיים. הצטיידות חשובה שכזו, גם מסייעת בטיפול והקלה בכאב של האנשים ובמרוצת הזמן היא מסייעת לצוות הרפואי לשמור על רוגע וקור רוח בזמן הטיפול ולאחריו. כאשר הצוות יודע שהוא ערוך ומוכן זה בהחלט מוריד אבן מהלב ומאפשר להתרכז בדברים החשובים באמת. לעזור לאחרים ולעצמנו להיות בריאים.

חברת אריאל מדיק, מתמחה באספקת ציוד רפואי איכותי ומקצועי, מגדול ועד קטן – כדי שהמרפאה שלכם תוכל להתמקד בדברים החשובים באמת, להתנהל צורה יעילה וטובה ולסייע לאנשים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן