דף הבית » מידע מקצועי » כל מה שצריך לדעת על חדשות תיקון עולם
כל מה שצריך לדעת על חדשות תיקון עולם

כל מה שצריך לדעת על חדשות תיקון עולם

היהדות משתמשת במונח “תיקון עולם” כדי לתאר מגוון פעולות שנעשות כדי לשפר את העולם.

המילה שימשה בספרות הרבנית הקלאסית כדי לתאר אמצעים משפטיים שנועדו לשמור על הסדר החברתי. ביטול עבודת האלילים מוזכר בתפילת עלינו. ה”תיקון” בקבלה הלוריאנית כרוך בביצוע טקסים שבתיאוריה יחזירו ניצוצות האור האלוהי למקורם.

תיקון עולם, או “ביסוס תכונות אלוהיות ברחבי העולם”, הוא מונח המשמש לתיאור החתירה לצדק חברתי בעידן המודרני, במיוחד בקרב תנועות שלאחר ההשכלה. הוא מבוסס על התפיסה ש”היהודים נושאים באחריות לא רק לרווחתם המוסרית, הרוחנית והחומרית, אלא גם לרווחת החברה בכללותה”.

תיקון יכול לסמל גם הכנה, הקמה, תיקון ועוד דברים במובן הרחב יותר. בהקשר המשנה הזה, הוא מתייחס בדרך כלל לפעולות משפטיות של ממש, של ימינו, שנעשו כדי לשפר את התנאים הסוציאליים. הפועל, לעומת זאת, קיבל משמעות משפטית הרבה יותר בשפה המשפטית של התלמוד, כאשר “תקנה” (מילולית, “הצמדה”) הייתה קטגוריה של חקיקה משפטית שנוצרה על ידי חז”ל.

ריצ רד סילברסטיין

סילברסטיין, שנולד ב-1952, טופח בבית יהודי מסורתי בניו יורק. הוא החל לכתוב את הבלוג טיקון עולם בשנת 2003, והוא מכסה מגוון נושאים מנקודת מבט ליברלית מובהקת, כולל הימין הקיצוני בקהילה היהודית בארה”ב ובישראל, מתנחלים, ניאו-שמרנים בפוליטיקה האמריקאית וקשרים מוסלמים-יהודיים בארצות הברית. ישראל וארה”ב.

פעיל בקהילה היהודית של סיאטל, סילברסטיין מתאר את עצמו כ”ציוני מתקדם (ביקורתי)” ומתייחס לתיקון עולם כאל “בלוג יהודי ליברלי”. סילברסטיין בילה את השנה האחרונה בהיותו יעד של ארגוני הצנזורה והביטחון הישראליים בניסיון להגביל מידע באמצעות צווי איסור פרסום, למרות, וכנראה בגלל היעדר כל רקע עיתונאי מקצועי.

הוא החל להשתמש בבלוג להפצת חומר שאינו חוקי לפרסום בישראל במהלך השנה האחרונה. בעבר למד תלמוד וספרות עברית, ואף בילה שנתיים באוניברסיטה העברית בירושלים בלימודי יודאיקה. הוא קורא עברית באופן שגרתי, מה שמאפשר לו לגשת למקורות שאינם נגישים לרוב הבלוגרים האמריקאים. בנוסף למידע שפורסם באינטרנט לפני שנעלם, מקורותיו של סילברשטיין — פעילים ישראלים ולא עיתונאים — משתמשים בו כדי להפיץ מידע שאינו חוקי לפרסום בישראל.

tikun olam products

עסקי התרופות תיקון עולם היא מובילה עולמית בגילוי, מחקר וייצור של תרופות קנאביס רפואי.

על מנת “לתקן את העולם”, תיקון עולם אירופה מספקת מוצרי קנאביס רפואי איכותיים שהוכחו כיעילים בטיפול במגוון מצבים וכן מוצרי CBD המשפרים את הרווחה הכללית ומספקים איזון מלא וטבעי.

אמו הייתה אחת מקבוצת מתנדבים שפתחה קבוצת תמיכה טיפולית, שהתפתחה לרעיון מבריק שיפתח עידן חדש לשוק המריחואנה הרפואית.

שלוש שנים לאחר מכן, ב-2005, הוקם ארגון הומניטרי בשם “תיקון עולם”, שפירוש שמו העברי “תקן את העולם”, במטרה “לתקן את העולם” עם מוצרי קנאביס רפואי חדישים. תיקון עולם קיבלה את הרישיון הרשמי הראשון בהיסטוריה ממשרד הבריאות הישראלי לייצור מוצרי קנאביס רפואי.

electronic intifada

מקור חדשותי וכלי מידע עצמאי, האינתיפאדה האלקטרונית מתמקד בפלסטין, אנשיה, פוליטיקה, תרבות ומיקומה על פני הגלובוס.

האינתיפאדה האלקטרונית נוסדה בשנת 2001 ומאז זכתה לשבחים רבים על פרסום סיפורים בגוף ראשון, ביקורות וחדשות וניתוחים מקוריים ומעמיקים. כותבים וכתבים של האינתיפאדה האלקטרונית כוללים פלסטינים כמו גם אחרים המתגוררים מחוץ לפלסטין ובמקומות שבהם מדווחות חדשות על פלסטין ופלסטינים.

האינתיפאדה האלקטרונית ככתב עת לרוב אינה נוקטת צד בנושאים מסוימים, אך היא מציעה פלטפורמה שבה מתייחסים לקולות המתעלמים לעתים קרובות ולנקודות מבט מנוגדות. הדבקות של המייסדים והעורכים שלה באידיאלים הגלובליים של זכויות אדם, משפט בינלאומי, אנטי גזענות וצדק שוויון משפיעה על החלטות העריכה שלה.

נקודות מבט מגוונות יפורסמו בהוצאת האינתיפאדה האלקטרונית. הדעות המובעות במאמרים שפרסם האינתיפאדה האלקטרונית הן של המחברים, לאו דווקא של הפרסום או עורכיו.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן