שאלות ותשובות בנושא חדשות מהארץ ומהעולם

למה אתה צריך חדשות?

חדשות חיוניות כדי שאנשים יבינו מה קורה בעולם. זה גם עוזר להם לדעת למה לצפות ולהתכונן אליו. חדשות יכולות להיות על כל דבר, החל מפוליטיקה, ועד ספורט, ואפילו בידור.

תעשיית החדשות השתנתה באופן משמעותי בעשורים האחרונים בגלל עליית המדיה החברתית והטכנולוגיות הדיגיטליות. השינוי הזה יצר סוג חדש של צרכני חדשות שרוצה מידע מהיר יותר, מותאם אישית יותר וקל יותר לעיכול.

איך אנחנו רואים את החדשות?

יש אנשים המאמינים שהדרך היחידה לקבל הבנה אמיתית של העולם היא על ידי קריאת עיתונים וצפייה בחדשות בטלוויזיה. עם זאת, ישנן דרכים רבות אחרות לקבל מידע על מה שקורה בעולם. יש אנשים שמעדיפים לקרוא מאמרים באינטרנט או לצפות בסרטים תיעודיים ביוטיוב כדי לקבל את מנת החדשות היומית שלהם. אחרים בוחרים לעקוב אחרי עיתונאים בטוויטר או בפייסבוק, בעוד שאחרים עדיין מסתמכים על חברים ובני משפחה לעדכוני החדשות שלהם.

אנו יכולים לראות שישנן דרכים רבות ושונות בהן אנשים צורכים מידע על מה שקורה סביבם וחשוב לנו כצרכני מידע להיות מודעים לשיטות השונות הללו כדי שנוכל לקבל החלטות מושכלות לגבי איך אנחנו רוצים להישאר. מעודכן על העולם סביבנו.

איך מקשיבים לחדשות בטלפון?

בימינו אנו תלויים מאוד בטלפונים הניידים שלנו. אנו משתמשים בהם לכל דבר, החל משליחת הודעות ועד בדיקת מיילים. ויש אנשים שמעדיפים לקבל את החדשות שלהם גם מהטלפון הנייד שלהם.

הדרך הנפוצה ביותר להאזין לחדשות בטלפון היא באמצעות אפליקציית פודקאסט. פודקאסטים זמינים עבור כל הפלטפורמות הגדולות, וניתן לגשת אליהם דרך אפליקציה שתוכל להוריד מהחנות.

פודקאסטים נהדרים לאנשים שיש להם זמן להאזין לחדשות בזמן נסיעה לעבודה או בעבודות בית, אבל הם לא אידיאליים אם אתה רוצה להאזין בזמן נהיגה.

חדשות על טיסות בישראל?

ישראל הייתה תחת סגר מוחלט ב-8 בינואר 2021. עם החרגות נדירות, נסיעות לחו”ל אסורות בתקופה זו. למעט כמה חריגים ספציפיים, ממשלת ישראל הכריזה שהחל מה-23 בדצמבר 2019, אזרחים זרים יורשו להיכנס רק אם הם אזרחים ישראלים. עליך למלא טופס כניסה כדי להיחשב לכניסה.

מאז 31 במאי 2022, ממשלת ישראל חידשה את הטיסות הבינלאומיות. אתה יכול לצאת לטיול ישיר לישראל, וסביר להניח שתיסע ללא הפסקה לתל אביב בעודך שם. בגלל מחירי הטיסה הנמוכים יותר, דצמבר הוא החודש האידיאלי לנסיעה לישראל. חברת התעופה היחידה שמציעה כיום טיסות ישירות לישראל היא אייר אינדיה.

אילו הגבלות חדשות יש בישראל?

אם אתה מתכוון לבקר בישראל, עליך להיות מודע להמלצות הבאות:

• אין עוד צורך במילוי טופס הכניסה לישראל.

• נדרשת בדיקת PCR לכל מי (בכל גיל) שחלה תוך 10 ימים מיום הנחיתה בישראל. בניגוד לבדיקות אנטיגן, בדיקות PCR יכולות למצוא וריאציות שיובאו לאחרונה בישראל.

• אין לעלות על ספינה או טיסה לישראל אם נבחנת חיובית ל-COVID-19 ועדיין לא התאוששת בהתאם למדיניות ישראל ולפרוטוקול של מקום מוצאך.

• מדיניות הכניסה הכללית של רשות האוכלוסין וההגירה לישראל חייבת להתקיים על ידי אזרחים שאינם ישראלים.

• אם אזרח לא ישראלי נבדק חיובי ל-COVID-19 בעת ביקורו בישראל, עליו לפעול לפי הוראות הבידוד למי שאינו ישראלי.

חדשות מה קורה בישראל?

הרשויות הישראליות הגבירו את מאמציהן לדכא פלסטינים ולהעדיף ישראלים יהודים. אפרטהייד ורדיפה הם פשעים נגד האנושות שביצעה הממשלה בשימור השליטה של ​​ישראלים יהודים על פלסטינים ברחבי ישראל והשטח הפלסטיני הכבוש (OPT), בנוסף לדיכוי החריף במיוחד של ה-OPT של פלסטינים.

במהלך פעולות האיבה, ארגון Human Rights Watch תיעד הפרות בוטה של ​​חוקי המלחמה ומה שנראה כמו פשעי מלחמה, כולל תקיפות אוויריות ישראליות שהביאו למותם של אזרחים רבים והרס של ארבעה מגדלי מגורים בעזה, כמו גם התקפות רקטות ללא הבחנה. על ידי חמאס וארגונים פלסטיניים חמושים אחרים על ערים ישראליות.

חדשות מה קורה בעזה?

260 פלסטינים נרצחו במהלך הלחימה במאי, כולל 66 ילדים, ו-2,200 בני אדם נפצעו, שחלקם “עשויים לחוות פגיעה ארוכת טווח הדורשת שיקום”, לפי OCHA. יותר מ-50,000 יחידות דיור נהרסו, על פי הרשויות בעזה, ו-2,400 הפכו לבלתי שמישים. לפי נתוני OCHA, 8,250 אנשים עדיין נעקרו מבית עד 14 באוקטובר. 331 מוסדות חינוך, 10 בתי חולים ו-23 מרפאות בריאות בסיסיות נפגעו גם הם מהמלחמה. לפי נתוני הבנק העולמי, נגרם הפסד כלכלי של 190 מיליון דולר ו-380 מיליון דולר בסך הנזק הפיזי.

 

חדשות מה קורה באיראן?

לאחר יותר מחודשיים של הפגנות בעקבות מותו של מחסה אמיני לאחר שנעצר בשל הפרת קוד הלבוש הנשי המחמיר של המדינה, איראן ביטלה את משטרת המוסר שלה.

נשים מסרבות ללבוש חיג’אב במספרים הולכים וגדלים, במיוחד בטהרן, שם המפגינים הציתו את כיסוי ראשם הנדרש וקראו קריאות אנטי-ממשלתיות.

בשנת 1983 הוטל חובה על החיג’אב. לפני 15 שנה שהתחילו לפצח ולעצור נשים, פקידי משטרת המוסר הציעו לראשונה אזהרות. החוליות כללו לעתים קרובות גברים לובשים מדים ירוקים ונשים לובשות צ’דור שחור, המכסים את פלג גופן העליון ואת ראשן.

כאשר נשים החלו להיראות תכופות לובשות ג’ינס צמודים וכיסויי ראש רפויים ותוססים, נורמות הלבוש השתנו בהדרגה, במיוחד תחת הנשיא לשעבר המתון חסן רוחאני.

עם זאת, מחליפו, ראיסי השמרני בלהט, דרש ביולי השנה ש”כל מוסדות המדינה יתגייסו לביצוע חוק כיסוי הראש”.

מהן הסנקציות החדשות נגד ילדים?

לישראל היו שתי מערכות משפט נפרדות הפועלות בגבולותיה מאז 1967. מתנחלים ישראלים כפופים לחוק האזרחי בגדה המערבית הכבושה, בעוד שהפלסטינים נשלטים על ידי החוק הצבאי. בתי הדין הצבאיים לעולם אינם עוסקים בילדי ישראל. לישראל יש את ההבחנה המצערת שהיא האומה היחידה בעולם שמביאה באופן שגרתי ואוטומטי קטינים בפני בתי דין צבאיים. בין 500 ל-700 ילדים פלסטינים עומדים לדין מדי שנה בבתי דין אלו, אשר שוללים מהם בכוונה ולמעשה את זכויות היסוד להליך הוגן והגנות על פי החוק. אין תחושת צדק במערכת הכפולה הזו. זכויות אדם בסיסיות נשללות מצעירים פלסטינים ברגע שהם באים במגע עם כוחות ישראליים. רוב הצעירים הפלסטינים טוענים שהרשויות הישראליות התעללו בהם פיזית תוך כדי חיפוש רצועות, כיסו את עיניהם והכפפו אותם לאלימות פיזית. למעלה ממחצית מהילדים הפלסטינים העצורים נדרשים לחתום על ניירת בעברית, שפה שהם אינם יכולים לקרוא או להבין, מבלי שנאמר להם רוב נסיבות מעצרם.

העולם לא נתן לילדים פלסטינים את מה שמגיע להם. מגיע להם עתיד שליו בו יוכלו לרדוף אחר מטרותיהם מבלי להיות מוגבל על ידי הכיבוש הצבאי הישראלי. עתיד חופשי, כפי שחזה אותו אובאידה.

מה החדשות החדשות על איראן נגד ישראל?

איראן-ישראל איראן וישראל עדיין נמצאות במלחמה באמצעות שלוחים. מנהיגי איראן איימו והיו עוינים נגד ישראל, והם הצהירו שמטרתם היא להשמיד את מדינת היהודים. מספר מדינות הכירו בחיזבאללה בלבנון ובג’יהאד האסלאמי הפלסטיני כארגוני טרור מכיוון שאיראן תמכה בהם כלכלית ונתנה להם נשק ואימונים. שני הארגונים איימו ותקפו את ישראל. ישראל שואפת לבזות את בעלות בריתה של איראן ואת שלוחותיה, וכן למנוע התבססות איראנית בסוריה, מדינה נוספת שהיא אויב מושבע של ישראל, ומודאגת מתוכניות הנשק הגרעיני והטילים של איראן בשל העוינות של איראן לישראל.

חוסיין אמיר-אבאלליאאן, שר החוץ של איראן, האשים ביום חמישי כי ישראל ובעלות בריתה המערביות מכינות “מלחמת אזרחים” ברפובליקה האסלאמית, שזעזעה בהפגנות. איראן סוערת מהפגנות מאז מתה מחסה אמיני ב-16 בספטמבר בעקבות מעצרה בגין הפרה לכאורה של קוד הלבוש הנשי במדינה, המבוסס על חוקי השריעה האיסלאמיים.

דברו הגיע לאחר שתקשורת במדינה דיווחה כי חמושים רכובים על אופנועים תקפו שתי הפגנות שונות בדרום איראן, והרגו 10, כולל אישה, שני ילדים ושוטר.

דילוג לתוכן