דף הבית » מידע מקצועי » הנה משהו שלא ידעתם עליו: חדשות רעננה
הנה משהו שלא ידעתם עליו חדשות רעננה

הנה משהו שלא ידעתם עליו: חדשות רעננה

מחוז המרכז מכיל את העיר רעננה בדרום מישור השרון. כקילומטר אחד דרומית לכפר תבצור, מקום קרב משמעותי במלחמת העולם הראשונה שהתרחש ארבע שנים קודם לכן, הוא הוקם ב-1922 כיישוב יהודי-אמריקני.

אוכלוסייתה מנתה 75,421 בשנת 2019. היא מוקפת ממזרח בהרצליה, הוד השרון וכפר סבא, וממערב בכפר סבא.

עיקר אזרחיה הם יהודים ישראלים שנולדו וגדלו בה, אך יש גם מספר לא מבוטל של מהגרים יהודים מאמריקה ומאירופה.

בפארק התעשייה של רעננה, אשר נבנה מעל הכפר הנטוש תבור, ניתן למצוא עסקים בינלאומיים ומקומיים. בשנת 2005, ארגון הבריאות העולמי כינה אותה “עיר ירוקה”.

בקרו ברעננה בכתובת https://raanana.mynet.co.il. המידע העדכני ביותר על רעננה, כולל חדשות ועדכונים, ניתן למצוא כאן.

צומת השרון

כבישים 4 ו-57 המחברים את נתניה למחלף ניצני עוז מתאחדים בצומת השרון, צומת מכריע באמצע האומה. שמו של הכפר הערבי הסמוך, חרבת בית ליד, שננטש ונהרס במלחמת העצמאות, הוא המקום ממנו מגיע הכינוי “צומת בית ליד”. בשנת 1948 ייסדו ותיקי ביתר ואצ”ל את מושב נורדיה, השוכן בסמוך לשרידי הכפר הנטוש.

שירותי האוטובוסים של משרדי אגד, כיבים ותנופה משתמשים במסוף “בית ליד” בסמוך לצומת הדרכים. את השומרון והשרון משרתים קווי האוטובוס בצפון.

בשנת 1936 החלו העבודות בכביש 4 מהצומת בצפון לעמק חפר. המעבר הפך למרכז אוטובוסים מרכזי לאחר שכביש 4 נבנה כמקשר בין מרכז הארץ לצפון בסוף שנות ה-30. בממוצע, 600 איש השתמשו בצומת בכל יום עבודה וכ-3,000 איש עשו זאת בלילות שבת בשנת 1947. ניידת משטרה בריטית פוצצה בכביש 57 ב-14 ביוני 1946.

חדשות הוד השרון

במחוז המרכז של ישראל נמצאת העיר הוד השרון. ניתן למצוא את העיר דרומית לכפר סבא, דרומית מזרחית לרעננה וצפון מזרחית לרמת השרון, כ-10 קילומטרים מזרחית לחוף הים התיכון.

בשנת 1964 אוחדו ארבע מושבות – מגדיאל, רמתיים, הדר ורמת הדר – ויוצרו את הוד השרון, שקיבלה אז מעמד של מועצה מקומית. שטחה הכולל של הוד השרון הוא 19.2 קמ”ר (7.4 מייל רבוע), והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ”ס) מעריכה כי התגוררו בה 63,175 נפשות נכון לשנת 2019.

חדשות הוד השרון התפרסמו בפורמטים רבים ושונים במהלך השנים. הוא פורסם בדפוס, באינטרנט, ברדיו ובטלוויזיה. הוא גם מספק מידע על נושאים מקומיים כגון עדכוני תנועה והתראות על פשע.

חדשות הרצליה

בחלק הצפוני של מחוז תל אביב, הרצליה היא עיר עשירה הידועה בתרבות הסטארט-אפ והיזמות התוססת שלה. הרצליה ממוקמת על החוף המרכזי של ישראל. אוכלוסייתה בשנת 2019 הייתה 97,470. להרצליה, שנקראת על שם תיאודור הרצל, אבי הציונות המודרנית, שטח כולל של 21.6 קמ”ר (8.3 מייל רבוע). אחת השכונות העשירות בישראל וביתם של מספר שגרירויות, אחוזות שגרירים, מטה תאגידים ובתי מגורים של אנשי עסקים ישראלים בולטים היא אזור החוף המערבי שלה, המכונה הרצליה פיתוח.

חדשות הרצליה הוא אחד הפרסומים הדיגיטליים המצליחים בישראל וזכה להכרה בעיתונות האיכותית שלו.

 

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן