דף הבית » חדשות הדת » חדשות היהדות החרדית
חדשות היהדות החרדית

חדשות היהדות החרדית

היהודים החרדים הם לא רק מיעוט בישראל. הם גם מיעוט בעולם היהודי. היהודים החרדים מהווים 10% מהאוכלוסייה היהודית ברחבי העולם, והם מהווים 15% מהאוכלוסייה היהודית בישראל. בישראל הם גם מיעוט כי הם חיים בעיקר ביישובים והתנחלויות נפרדות. היהודים החרדים הם קבוצה של אנשים העוקבים אחר חוקים ומסורות יהודיים נוקשים. יהודים חרדיים מאמינים שהם לא צריכים להשתמש בטכנולוגיה או שיטות מודרניות, כמו אינטרנט או טלפונים סלולריים. , כדי לשמור על טהרת אמונתם. הם גם מאמינים שהם צריכים לחיות לפי הכללים שלהם, ולא לפי חוקי הממשלה או כל קבוצה אחרת.

bechadrei chareidim

‘בחדרי חרדים ישראל’ הם קבוצה של יהודים אורתודוקסים המתנגדים לשימוש בטכנולוגיה. אין להם גישה לאינטרנט, מכוניות, טלוויזיות וכו’. אבל יותר ויותר אנשים בקבוצה זו מתחילים ליצור אתרים ובלוגים משלהם כדי להפיץ את האמונות שלהם.

בישראל, הציבור החרדי הוא אחד המגזרים הצומחים ביותר באוכלוסייה. גם הקהילה היהודית החרדית היא מהאיסוליריות ביותר, עם מידה גבוהה של הפרדה מהחברה המרכזית.

זה הוביל למחסור בהזדמנויות כלכליות במגזר זה וגרם למספר רב לחיות בעוני.

הקהילה החרדית מוערכת בכ-10% מאוכלוסיית ישראל וצפויה לגדול ל-18% עד שנת 2059. לצמיחה מהירה זו יהיו השלכות חשובות על החברה הישראלית, כמו גם על הכלכלה והפוליטיקה שלה.

חדשות חרדים 24

חדשות חרדיות 24 הוא אתר חדשות המדווח על היהדות החרדית בישראל. הוא הוקם על ידי קבוצת עיתונאים ירושלים ופועל משנת 2011. האתר מתמקד במתן המידע העדכני ביותר על יהודים חרדים החיים בישראל ואורח חייהם.

האתר מספק לקוראיו את החדשות, המאמרים והסרטונים האחרונים. הוא מציע גם מדריך מקוון של ארגונים חרדיים, בתי ספר, בתי כנסת ועסקים. אחד המדורים הפופולריים ביותר שלו הוא הבלוג שבו הקוראים יכולים למצוא מאמרים על נושאים שונים הקשורים ליהדות החרדית.

bhol

אתר חדשות חרדי חדש הושק בישראל, אבל הוא לא מתאים לכולם.

בהול היא מילה עברית שמשמעותה “בסתר” והאתר מיועד לציבור החרדי. היא נוסדה על ידי שני עיתונאים ישראלים, שניהם בני העדה החרדית ורוצים לספק מבט אלטרנטיבי על ישראל מתוך העולם החרדי.

האתר יעסוק בנושאים כמו פוליטיקה, תרבות, חברה ועוד. המייסדים מקווים ש-Bhol יהווה קול למי שבדרך כלל מודרים מהסיקור התקשורתי המרכזי בישראל.

חדשות חרדים 10

חדשות חרדיות הן סוג מסוים של כלי תקשורת המדווחים על האירועים בעולם החרדי. הוא ידוע גם בשם ‘חדשות הלכה’ מכיוון שהוא מדווח על סוגיות הלכתיות (ההלכה היהודית). חרדים בדרך כלל אינם נחשפים לסוג זה של תקשורת ולכן הם לרוב סקרנים ומתעניינים בה. המונח ‘חדשות 10’ מתייחס לעובדה שיש עשרה פריטים בקטגוריה זו.

החדשות החרדיות המדווחות בישראל עוסקות לא פעם בממשלה ובפוליטיקה הישראלית. כשזה מגיע לחדשות החרדיות, זה הרבה פעמים על אמונתם התרבותית והדתית.

חרדים הם מיעוט בישראל והם גם מיעוט בארצות הברית. הם לא תמיד זוכים ליחס הוגן בכל הנוגע לסיקור התקשורתי של התרבות או האמונות שלהם.

בחדרי חרדים

למדינת ישראל היו מאז ומתמיד מערכת יחסים סבוכה עם חרדים, אך ככל שגדלו במספרם והפכו ליותר שומרי מצוות, מערכת היחסים הזו נעשתה עמוסה עוד יותר.

יהודים חרדים הם מיעוט בתוך מיעוט. הם גרים בשכונות נפרדות, מלמדים את ילדיהם בבית, מתלבשים אחרת משאר הישראלים, ויש להם בתי ספר וכלי תקשורת משלהם. בשנים האחרונות ניסתה ממשלת ישראל לשלבם בחברה הרחבה על ידי מתן שירותם בצבא ועידודם לעבוד מחוץ לקהילותיהם. אך מאמצים אלו נתקלו בהתנגדות מצד חרדים רבים המאמינים שחילוניות חוטאת ושהשתלבות בחברה הישראלית תאיים על דרכם.

חלק זה דן בתפקידם של יהודים חרדים בישראל. זו תרבות שקיימת כבר מאות שנים, והיא כזו שלא הולכת להיעלם בקרוב. היהודים החרדים ידועים בשמירה קפדנית על ההלכה והמסורת היהודית, שלדעתם היא הדרך האמיתית היחידה למלא אחר חוק ה’.

היהודים החרדים בישראל הם קבוצת מיעוט אך עדיין יש להם השפעה על הפוליטיקה הישראלית. ישנן סיבות רבות ושונות מדוע אנשים אלו יבחרו לחיות את אורח החיים הזה, אך ישנן גם השלכות רבות הנלוות לכך. ניתן לראות את ההשלכות הללו דרך היחסים בין גברים ונשים, או מערכת החינוך בתוך קהילה זו.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן